29 de maig de 2017

OPTIMISME I RESILIÈNCIA

Missatge: Fes-ho ara! De vegades "després" es converteix en mai
Des del punt de vista de la intel·ligència emocional, l'optimisme és una actitud que impedeix caure en l'apatia, la desesperació o la depressió davant les adversitats. 
La resiliència és la capacitat de fer front a les adversitats i superar-les, aconseguint una transformació personal positiva.

Encara que sigui difícil, hem d'ensenyar als infants a trobar la part positiva , a créixer davant les adversitats, i és que l'èxit, és d'aquells que no es rendeixen.
Si educam des del reforç positiu, la confiança i l'alegria, els nostres fills i/o alumnes adquiriran eines i habilitats per ser feliços i capaços d'adaptar-se a la realitat que els envolta.
Al portal FAROS ens parlen de les 7 C de l'optimisme, de com podem ajudar als fillets i filletes a ser feliços.

- La COMPETÈNCIA: potenciem les fortaleses de cada infant i evitem la sobreprotecció. Impulsem l'autoestima.

Si creus que pots, ja tens mig camí fet! 
- La CONFIANÇA: cadascú ha de creure en sí mateix i conèixer les seves habilitats. Fem-los saber que valorem les seves virtuts i millors qualitats.

Un gran exemple és el de l'Anna Vives, una nena amb la Síndrome de Down que ha creat una tipografia de lletra disponible per a qualsevol processador de textos.
http://www.grup62.cat/llibre-si-creus-en-mi-et-sorprendre/117722


 
- La CONNEXIÓ: hem de crear un fort vincle amb els nostres fills/alumnes. Crear espais on puguin dir, sentir i exterioritzar les emocions.

- El CARÀCTER: els infants creen els seus valors i principis del reflex que els envolta. Ensenyem-los a ser empàtics i afectuosos amb els altres.
http://eumoeditorial.com/educacio-de-empatia-es-possible-171745
A n'aquest llibre de n'Anna Carpena hi trobareu
 moltes dinàmiques i activitats per fer amb els fillets.

- La CONTRIBUCIÓ: tots formem part d'aquest món. Ajudem-los a trobar al seu lloc.
- CONFRONTAR-SE: la vida està plena de reptes i dificultats. Fem-los veure el costat positiu de qualsevol situació negativa.

- El CONTROL: les coses no passen perquè sí, els actes tenen conseqüències. Els infants han de comprendre que les seves accions tenen repercussions.

Contes:
L'efímera, Editorial Takatuka
http://www.takatuka.cat/llibre.php?id=146&L%27ef%EDmera|St%E9phane%20S%E9n%E9gas

Rodrigo y su mejor amigo, Editorial la Casita Roja
http://www.lacasitaroja.info/biblioteca/la-casita-no-9/rodrigoysumejoramigo/
 
El pirata de les estrelles, editorial Babulinka books
http://babulinkabooks.com/libros-y-regalo-descargas/el-pirata-de-les-estrelles/
 
El nen gris, editorial La Galera

http://www.lagaleraeditorial.com/ca/el-nen-gris-978-84-246-2445-3#.WSxs-dykJ2E

 

La increïble història del nen menjaparaules, Editorial Babalinka books
http://babulinkabooks.com/libros-y-regalo-descargas/la-increible-historia-del-nen-menjaparaules/
 
La gota i el cirerer, Editorial Babalinka books
http://babulinkabooks.com/libros-y-regalo-descargas/la-gota-el-cirerer-lo/

Vídeos: