22 de gener del 2013

MATERIAL DE LECTOESCRIPTURA I CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA

Us deixo un material per imprimir que he preparat per seguir treballant la consciència fonològica i la lectoescriptura. 
Es tracta d'una sèrie d'imatges, la corresponent paraula escrita, les lletres (imprimir dues vegades) i síl·labes per formar la paraula (síl·labes de dues lletres C+V). 

Uns exemples de com ho podem treballar:
  • Dictats muds: l'alumne/a tindrà la paraula escrita i anirà cercant les lletres de la paraula. Una altra opció, es tenir la paraula escrita tapada i deixar que construeixi la paraula amb les lletres i posteriorment comprovi si ha posat totes les lletres.

  • Treball de consciència fonològica: cercar les imatges i/o paraules que canviant una lletra, canvia el significat (so inicial, so final). Exemple, sol-col. 

  • Construcció de les paraules a través de les síl·labes: en aquest cas, començarem amb les síl·labes de dues lletres (C+V), per tant haurem d'elegir paraules que s'ajustin al requisit. Exemple: ca-fe; ga-lli-na; fi-la...


El material està en format pdf. Si us interessa en fomat .doc, per poder modificar (la font de lletra, imatges, etc.) sols ho heu de dir i us el puc enviar per mail. La font de lletra que he utilitzat és eulexia (la podeu trobar a l'etiqueta fonts de lletres d'aquest mateix blog).

59 comentaris:

nuriala81 ha dit...

Hola bones!!!
He trobat el teu blog cercant pel google informació sobre la consciència fonològica! M'ha agradat molt aquest material! Seria possible que me l'envièssis al meu coreu? és nuriala81@gmail.com
si vols passa't pel meu blog personal que allà també tinc coses interessants!!
http://somhimestres.blogspot.com.es/
Gràcies

Núria

Sonia ha dit...

Hola Núria! Ja t'ho he enviat per mail! Esper que et sigui útil! Gràcies per deixar comentari! Ara em passaré a veure el teu blog que segur que trobo moltes coses interessants! Salutacions!

Maria ha dit...

Hola
m`agradat molt aquest material si em poguessis passar aformat doc per canviar la lletra estaria molt contenta.
Carme

Sonia ha dit...

Hola Carme! Ara mateix te l'enviaré per mail. M'alegra que t'hagi agradat. Esper que et pugui ser útil! Saltuacions.

Teacher 2 ha dit...

Hola, acabo de descobrir el blog a través de Pinterest i el trobo molt interessant i útil!
Jo també sóc mestra d'educació especial, em podries enviar aquest material per tal de poder utilitzar-lo amb els meus alumnes? Moltissimes gràcies per endavant i felicitats per la feina!

Sonia ha dit...

Hola Silvia! Encantada et passo aquest material en format doc per poder editar. No tenc el teu mail, així que si m'envies un ja te'l podré enviar.
Salutacions.

Etapa 3-7 ha dit...

Hola! Acabo de trobar el teu material d'autodictat. Ja havia remenat el teu blog i el trobo genial!
Saps si em podries enviar el document en format word per modificar la lletra? Ens agradaria passar-la a lligada i imprenta per poder aprofitar el material per diferents nivells. El meu correu és ferranolot@hotmail.com
Moltes gràcies a l'avançada!

Sonia ha dit...

Hola! Acabo d'enviar-ho al teu mail perquè hi puguis fer les modificacions necessàries! Espero que us sigui útil! Salutacions des de Menorca!

Carme B. ha dit...

Hola Sonia, genial aquest material i el treball que has fet. Gràcies per compartir.
Agrairia em poguessis enviar el document en format word, per poder modificar.
moltíssimes gràcies
Salut
CArme B.

carmeborras@gmail.com

Sonia ha dit...

Gràcies Carme! Ja te l'he enviat! Salutacions!

Sílvia Fontán ha dit...

Hola sonia! És genial! És possible q me l.enviïs en format doc.. el vull passar a lletra lligada. Moltes gràcies!!
silfontanroman@gmail.com

Sílvia Fontán ha dit...

Hola sonia! Ho trobo genial! El necessito en lletra lligada.. me.l pots enviar en doc.. moltes gràcies!! silfontanroman@gmail.com

Sonia ha dit...

Hola Sílvia! Ja t'ho he enviat per mail! Espero que et sigui útil! Salutacions.

teresa ha dit...

Bon dia!!! Ami també m'agradaria molt tenir el material en format doc. Mil gràcies!
caravaca.t@gmail.com

Sonia ha dit...

Fet Teresa!
Salutacions

jmd ha dit...

Primer de tot moltes felicitats per la feina !!! i per la generositat de compatir.

M'agradaria tenir-ho en format doc.

Moltes gràcies !!!

Sonia ha dit...

Ara te l'envio Vicenç! Gràcies per les teves paraules!
Salut i educació!

Sonia ha dit...

Vicenç, envia'm el teu mail ;) El meu és asoniabosch@gmail.com

Unknown ha dit...

M'encanta el bloc i el trobo molt útil. Em podries passar a mi també aquest document en word? Moltíssimes gràcies!
albanieto03@hotmail.es

Sonia ha dit...

Fet Alba! M'alegra que t'agradi el blog! Salutacions!

Maite Vidal ha dit...

Hola, acabe de descobrir el teu blog i m'encanta! Hem pots enviar el material. Gràcies
El meu correu és maytibi@hotmail.com

Sonia ha dit...

Material enviat Maite! M'alegra que t'hagi agradat! Salutacions!

Pgarrido ha dit...

Hola.
Acabo de descobrir aquest material i el trobo molt interessant. Moltes gràcies per compartir-lo.
Me'l podries enviar en format doc.per poder fer canvis de lletres??? a pgarrid3@xtec.cat
Moltes gràcies.
Pilar

Sonia ha dit...

Fet Pilar! Espero que et sigui útil!

Núria ha dit...

Hola. Estic buscant materials per treballar amb un alumne concret que té forces dificultats i m'ha semblat molt interessant. Encara està amb la lletra de pal per tant m'agradaria que m'ho poguessis enviar en word per canviar la lletra.
npuig232@xtec.cat

Moltes gràcies

Núria

Sonia ha dit...

Fet Núria! Salutacions!

Penélope ha dit...

Hola, m'encanta el teu Blòt i m'ajudes molt. Em pots enviar aquest arxiu en Word, psanchez@santoangel.org. Moltes gràcies per la teva ajuda

Penélope ha dit...

Hola, m'encanta el teu Blog i m'agradaria saber si em pots enviar l'arxiu en Word. La meva adreça és psanchez@santoangel.org. Moltes gràcies per avançat.

Unknown ha dit...

Hola!!em sembla molt interessant i agraeixo que comparteixis el material amb altres mestres. No sé si encara fas servir aquest blog, hi he arribat des del pinterest. Em podries fer arribar el material de consciència fonològica en word? per poder modificar i fer servir a primer en lletra lligada? gràcies!

annacarrascomarginet@gmail.com

Sonia ha dit...

M'alegra Anna que t'hagi agradat. Ja te l'he enviat per mail. Esper que et sigui útil! Salutacions!

Montse M. Gasol ha dit...

Bones!!!!!
He trobat el teu blog molt interessanat, seria possible que me l´enviessis al meu correu?
montsemgasol@gmail.com
Gràcies
Montse

Montse M. Gasol ha dit...

Bones!!!
He trobat el teu blog molt interessant seria possible que me l´enviessis al meu correu?
montsemgasol@gmail.com
gràcies
Montse

Maduixa ha dit...

Hola Sònia !!!!

Buscant " dicats muts " per treballar la lectoescriptura he anat a para al teu blog, el trobo genial, et faria res enviar-me'l en format doc en el meu correu, si us plau ? montserratcm@gmail.com Gràcies

Unknown ha dit...

Hola Sònia! He trobat molt interessant aquest material per treballar la consciència fonològica.
M´ho podries passar al meu correu per poder treballar-ho també amb lletra lligada? Moltes gràcies: sheilamserrano@gmail.com

Unknown ha dit...

Hola! Trobo que és un material molt interessant. M´ho podries fer arribar per treballar-ho també amb lletra lligada? Gràcies!
sheilamserrano@gmail.com

Unknown ha dit...

Hola, m´agradaria tenir el document en doc per poder fer també lletra lligada. És molt interessant. Gràcies! sheilamserrano@gmail.com

Unknown ha dit...

Hola.Acabe de trobar el teu material i el trobe molt interessant. el podries enviar en doc per a poder-lo modificar. Gràcies. el meu correu es: esclapezcris@gmail.com

P-5 San Jaime ha dit...

Hola, m'agrada mooolt el teu bloc i els teus materials. M´agradaria tenir el document en doc per poder fer també lletra lligada. És molt interessant. Gràcies! mgareta@xtec.cat

Sonia ha dit...

Fet! Salutacions!

Natacha ha dit...

Hola bona nit! M' agrada molt el teu blog, m' agradaria fer-ho amb lletra de pal:) moltes gràcies :)

Sonia ha dit...

Natacha necessit el teu mail per enviar-ho! :) Al teu perfil no surt o no l'he vist...
Ja em dius!

Sandra ha dit...

Hola, m’ha agradat molt aquest material. Me’l podries enviar a sandrocan3@gmail.com, si us plau.?
Moltes gràcies!

cmoll ha dit...

Molt interessant. Seria possible si me´l poguessis enviar, si us plau.
cmoll3@educaib.eu

Sonia ha dit...

Enviat! Salut!

EDUKATIO ha dit...

Hola bones em podries enviar aquest material al meu correu?
es marta.morera.sauret@gmail.com
gracies i salutacions

Sonia ha dit...

Enviat! Esper que et sigui útil! Salutacions.

Anònim ha dit...

Hola! M'agradaria tenir-ho, es possible? Aquest es el mail: martarc.molinar@gmail.com

Mil gràcies

Sonia ha dit...

Clar que sí Marta! ARa mateix t'ho envio!

Montse M. Gasol ha dit...

hola bones em podries enviar aquest material al meu correu?
montsemgasol@gmail.com
Mil gràcies!!!

Sonia ha dit...

Enviat Montse! Salutacions

Unknown ha dit...

Bon dia Sònia!
Me'l podries enviar per correu? sduarte@xtec.cat
Merci!!!

Unknown ha dit...

Hola, quin material més pràctic i amb diferents opcions per treballar amb els infants.
Si fos possible m'agradaria que me'l enviessis al meu correu ypablo@xtec.cat
Moltes gràcies per compartir aquests materials!!!

Sonia ha dit...

Enviat ypablo!

Pi ha dit...

Quina passada, ENHORABONA! M'HO PODRIES fer arribar en word a pilarmestraal@gmail.com mil gràcies per compartir material ;)

Mireia ha dit...

Hola! Enhorabona pel material. Estic molt interessada en poder-lo utilitzar, m'ho podries enviar? El meu correu és mireiamiralles@hotmail.com
Moltíssimes gràcies!
Endavant!

Unknown ha dit...

Hola !! m'agrada molt el material, estic molt interessada, m'ho podries enviar? el meu correu és aallue@xtec.cat
Moltes gràcies

Sonia ha dit...

Enviat! Salutacions!

Tània ha dit...

Hola m'agrada molt aquest material si me'l poguessis enviar al mail tfrigola_vila@hotmail.com gràcies

Sonia ha dit...

Fet Tània! Bon estiu!