12 de novembre de 2012

SEQÜÈNCIES TEMPORALS

M'encanta treballar amb imatges de seqüències temporals perquè crec que és un mètode visual ideal per estimular l'expressió i comprensió oral. A més, als fillets i filletes els agradra molt composar les petites històries i això dóna peu a crear-ne després de pròpies.

Unes opcions de treball pels alumes amb aquestes imatges poden ser:
  • composar la història: expressar-la oralment i /o per escrit (segons l'objectiu que ens plantegem)
  • mesclar diferents imatges de dues seqüències i que l'infant hagi de composar cada història.
  • composar la història al revés
  • tapar una (o més d'una) imatge i que l'infant hagi d'esbrinar que passa en aquell dibuix
  • comprensió escrita: escriure nosaltres frases que expliquin cada dibuix i l'alumne/a ha de llegir-ho i col·locar-ho correctament. 
  • crear una història nova
I ben segur que vosaltres teniu moltes altres idees!

Aquí teniu idò una selecció de seqüències temporals. Les he trobades als àlbums de CICLE INICIAL BETANIACI, LOURDES RUBIO, NATALIA MARTINEZ.

2 comentaris:

Helena ha dit...

Com sempre, moltes gràcies Sonia per compartir! M'aniran molt bé aquestes seqüències. En tenia unes quantes però tu n'has recollit mooltes :-)

Helena

Sonia ha dit...

Gràcies a tu Helena per passar per aquí i per deixar comentari! Una besada!